În lumea afacerilor, un plan bine structurat este fundamentul pe care ”se clădește succesul”. Pentru companiile mici și mijlocii care aspiră să obțină finanțări și subvenții de la instituții financiare sau donatori, un plan de afaceri solid este esențial. Acest document strategic nu numai că demonstrează clar obiectivele și strategia afacerii, dar și evidențiază perspectivele sale de creștere și rentabilitate.
În acest articol, vom explora imp....
PLANUL DE AFACERI: CHEIA SUCCESULUI ÎN ATRAGEREA FINANȚĂRILOR ȘI A SUBVENȚIILOR
FEMEI ANTREPRENOARE VS BĂRBAȚI ANTREPRENORI: PRINCIPALELE ASEMĂNĂRI ȘI DEOSEBIRI
Este de la sine înțeles că bărbații și femeile sunt diferiți. Dar pe cât este de relavant acest lucru atunci când facem o comparație între antreprenorii bărbați și femeile antreprenoare?
În calitate de antreprenori, femeile nu diferă prea mult de bărbați, deși, adesea încep afacerea din alte motive decât bărbații și ajung la această decizie având ”în spate” o experiență mai mare de muncă. Factorii, ....
CUM IDENTIFICĂM OPORTUNITĂȚI ÎN AFACERI PE TIMP DE CRIZĂ
Oportunitatea se ascunde printre dificultăți și probleme
(Albert Einștein)
Există un mare pericol, care se ascunde în spatele multor probleme, generate de criză. Acest pericol reiese din faptul că suntem prea concentrați la părțile negative ale crizei pentru a observa orizonturi noi, oportunități emergente și șanse unice pentru dezvoltarea afacerii. Este complicat să identificăm în practică oportunități atunci când tot es....
ANALIZA POTENȚIALULUI ANTICRIZĂ AL AFACERII
Odată cu declanșarea crizei fiecare antreprenor și/sau conducător de business își pune o multitudine de întrebări, dar prima întrebare care-i vine în minte este: ”Ce fac mai departe?” Răspunsul la această întrebare depinde în mare măsură de o analiză minuțioasă a potențialului afacerii de-a face față riscurilor, declanșate de criză.
În continuare vă prezent 10 întrebări, răspunzând la care, o să av....
INFLUIENȚA CRIZEI PANDEMICE ASUPRA SECTOARELOR ECONOMIEI NAȚIONALE
În timp ce unele sectoare sunt afectate de pe urma crizei economice, cauzate de pandemia coronavirusului, la polul opus sunt companii care lucrează la capacitate maximă pentru a face față cererii crescute. Aceste sectoare fie că sprijină lucrul la distanță și petrecerea timpului la domiciliu pe timp de carantină, fie că sunt antrenate în producerea și/sau comercializarea produselor de primă necesitate cu timp de păstrare îndelungat. Care sunt sectoarele care au....
CUM SĂ ALEGI CORECT O NIȘĂ ÎN AFACERI
Abilitatea fundamentală, care trebuie însușită de către antreprenorii începători, este selectarea și analiza unei nișe. Alegerea unei nișe reprezintă primul și cel mai important pas înainte de-a începe o afacere. Cu părere de rău, unii antreprenori rămân ”blocați” la această etapă, nefiind în stare să înțeleagă dacă merită să se lanseze în afacere sau nu. Alții sunt ”debusolați”, confund&acir....
MEDIUL DE AFACERI DIN REPUBLICA MOLDOVA : CONSTRÂNGERI, PROVOCĂRI, AMENINȚĂRI
În mod general Republica Moldova poate fi caracterizată prin următoarea afirmație: ”Micro-țară cu micro-economie, micro-sectoare cu micro-întreprinderi, micro-profituri cu micro-salarii, micro-posibilități cu micro-speranțe”.
Volumul sectoarelor economiei naționale poate fi comparat cu volumul unor segmente foarte înguste sau cu cifra de afaceri a unei companii de talie medie, dintr-o țără dezvoltată. Ca exemplu voi compara sectorul bancar di....