Blog

ESENÈšA STRATEGIEI FIRMEI

Despre management strategic au fost scrise mii de cărÈ›i È™i articole, care descriu strategia într-un mod diferit. Un punct de vedere unic asupra strategiei nici nu poate exista în pricipiu, deoarece companiile activează în sectoare diferite È™i se deosebesc ca tipuri, dimensiuni, resurse, competenÈ›e, etc. Nu toÈ›i autorii prezintă strategia într-un mod corect, alÈ›ii modifică conceptele clasice, creând ”ceva nou”. Ca rezultat se crează o multit....

Citeste mai mult

STRATEGIA FIRMEI PE O PIAȚĂ ÎN CREȘTERE

CreÈ™terea vânzărilor È™i a afacerii pe o piață în creÈ™tere pare a fi mult mai uÈ™oară comparativ cu activitatea comercială pe o piață în scădere sau stagnare. O greÈ™eală, comisă pe o piață în scădere, poate distruge o afacere. Pe o piață în creÈ™tere, aceiaÈ™i greÈ™eală poate provoca o iritare sau o diminuare a profitului pe termen scurt. TotuÈ™i, activitatea comercială pe o piață în creÈ™tere, pe lângă avantaje evidente, mai im....

Citeste mai mult

STRATEGIA DE DEZVOLTARE A FIRMEI PE O PIAȚĂ ÎN SCĂDERE SAU STAGNARE

”ViaÈ›a este ca mersul pe bicicletă. Pentru a-È›i menÈ›ine echilibrul trebuie să dai din pedale mai energic”. Renumitul citat a lui Albert Enstein are o importanță deosebită atunci când vine vorba de dezvoltarea unei afaceri pe o piață în stagnare sau scădere.

Când piaÈ›a este în creÈ™tere, afacerile cresc din contul creÈ™terii pieÈ›ei È™i respectiv, companiile nu depun eforturi mari pentru majorarea vânzărilor. Pe o piață în ....

Citeste mai mult

Cum analiza SWOT vă ajută afacerea în criză

Mediul extern, în care agenÈ›ii economici sunt nevoiÈ›i să activeze pe timp de criză, devine tot mai complicat È™i imprevizibil. Probleme mari apar atunci când avantajele È™i resursele firmei nu corespund provocărilor, declanÈ™ate de criză. În acelaÈ™i timp, firma poate să se dezvolte È™i pe timp de criză dacă dispune de avantaje concurenÈ›iale È™i resurse interne suficiente pentru a beneficia din plin de oportunitățile mediului extern.

În asemenea con....

Citeste mai mult

DIVERSIFICAREA AFACERII: ÎNTRE RISCURI ȘI BENEFICII

Fiecare antreprenor caută modalități să-È™i dezvolte afacerea È™i să-È™i sporească veniturile. Frecvent însă, piaÈ›a pe care activează nu-i permite o creÈ™tere durabilă a afacerii È™i atunci apare idea de diversificare a business-ului.

Asemenea situaÈ›ii apar frecvent în Republica Moldova, unde capacitatea de cumpărare a populaÈ›iei este foarte mică È™i respectiv majoritatea sectoa....

Citeste mai mult

5 MOTIVE IMPORTANTE PENTRU DEZVOLTAREA UNEI STRATEGII DE AFACERI

Dezvoltarea strategiei necesită timp, disciplină, resurse, ”know-how” È™i o implicare activă a conducerii de vârf a organizaÈ›iei. Totodată, strategia este de neînlocuit pentru o organizaÈ›ie care-È™i doreÈ™te să obÈ›ină rezultate mai bune pe termen lung. Care sunt principalele motive care ar justifica alocarea resurselor È™i timpului pentru dezvoltarea stretegiei în cadrul unei organizaÈ›ii? Cauze pot fi multe, dar cele mai importante le consider a fi urmÄ....

Citeste mai mult

Ce trebuie să știi în primul rând despre strategie în afaceri?

Frecvent în mediul de afaceri auzim cuvântul ”strategie” sau cuvântul său geamăn ”strategic”, însă mai puÈ›ini cunosc semnificaÈ›ia (sensul) acestor cuvinte atunci când le utilizează. De multe ori cuvântul ”strategic” este folosit pentru a reda o însemnătate deosebită unor afirmaÈ›ii sau evenimente, care de fapt nu au nimic comun cu sensul autentic al acestui cuvint. Uneori....

Citeste mai mult